Pages

My Blog List

Friday, March 4, 2011

Dimana Letaknya Kejujuran?

Hello.. Sudah sekian lame Elisa tak update blog Elisa nie.. Elisa ade dapat 1 topik yg boleh dikatakan ade kaitan dalam diri semua orang.. Termasuklah diri Elisa.. Tipulah kalau seorang manusia di atas muka bumi ni tak pernah menipu kan? Elisa tak kate yang Elisa ni baik sangat sampai tak pernah menipu. Nampak benor nipunye kalau cakap macam tu kan? Hehe. Actually bukan nak menyindir sesiapa, tapi kalau orang yang terasa, anggaplah panahan asmara kejujuran untuk dirimu kelak. :)
Bagi sesebuah Family, memang berdosa jika seorang anak tue menipu kedua-dua org tua nye.. Untuk ape? just untuk kpentingan diri sendiri.. SELLFISH.! Tapi  ade juga tipu sunat sebab nk mengelak daripada kene marah, membebel,di motivasi atau perkara tu mnjadi lebih buruk.. Elisa cakap camni bukannye ape.. tak nak lah kot-kot terlalu terbiasa dengan perangai buruk cmtu.. Tak bagus bile diamalkan.. Lagi-lagi bile dengan ibu kite..
Ye saye, Elisa pun cm org lain.. Seorang manusia biasa yang tak pernah lari dari kesilapan.. Tapi, Elisa mengulas tentang ni sebab Elisa  nk kongsi pengalaman yang pernah jadi kt Elisa iaitu menipu Mama Elisa.. Elisa pon tak tau camne Elisa boleh menipu mama Elisa, padahal tak ade niat pon, tapi ape kan daye, semua yang kita buat ade yang berada di luar kawalan kite.
So, after that case, kalau ade tersilap cakap ke, gurauan ke, ape-ape ke, Elisa dengan senangnye kembali jujur kat mama then mintak maaf. Tak kisah lah cam mane pun masalah atau kesalahan yang kite buat, biarlah kite ringan dan mudah utk mngucapkan kata MAAF..
Hah, tp bukan maaf  yang acuh tak acuh, haruslah maaf yang seikhlas hati. Lahir dari lubuk hati yang paling dalam. Cheewahh. Dan selepas tu korang akan rase satu ketenangan kat dalam diri korang.. Maklumlah, Elisa kalau dah buat something, tak kisah lah ape pun macam tak okay, Elisa akan cepat rase tak tenteram.. Start lah tak boleh duduk tenang. So, care tu jelah yang Elisa buat kat mama Elisa. Then, ketenangan tu akan datang kembali. Boleh lihat kan betapa kuatnya penangan kasih seorang yang bergelar Ibu.. Elisa harap, korang pun macam tu jugak.. Jangan lah hanye pentingkan diri sendiri dan ego kat dalam diri tue.. Kalau korang kat tempat Elisa, korang akan dapat rase ape yang Elisa rase.. Bagi Elisa, Mama Elisa lah segalanye untuk Elisa. Dia lah kakak, abang, kawan, sahabat dan segala-galanya lah. Segala suka dan duka, pahit dan manis Elisa akan berkongsi dengan dia. Kadang-kadang tu, perkara yang agak remeh pun Elisa akan ceritakan kat mama, mintak pendapat mama.. Only Her...

 I LOVE YOU MAMA  
You are the best mom in the world !

My only mom :)

No comments:

Post a Comment